Διεύθυνση: Σώρου 3-5, Μαρούσι

Μύες και Οστά: Σχέση Αλληλοεξάρτησης.

Είναι γνωστό σε όλους πως η άσκηση επηρεάζει μύες και οστά με τρόπο παρόμοιο. Όταν ασκούμαστε τακτικά, οι μύες μας μεγαλώνουν και δυναμώνουν. Αντίθετα, αν είμαστε αδρανείς και άπραγοι, γίνονται μικρότεροι και πιο αδύναμοι. Η ίδια αρχή ισχύει και για τα οστά, αν και οι αλλαγές είναι λιγότερο αισθητές.

 

Στην άσκηση, δεν ανταποκρίνονται μόνο οι μύες, αλλά σημαντικές προσαρμογές και οφέλη αποκομίζουν και τα οστά, με τις δύο αυτές αλλαγές να συμβαίνουν ταυτόχρονα. Καθόλου τυχαίο δεν είναι αυτό: μύες και οστά συνεργάζονται για να κάνουν το σώμα μας να κινείται με τη μέγιστη αποτελεσματικότητα. Η δύναμη των μυών και των οστών πρέπει να είναι ισορροπημένη. Σκεφτείτε τι θα συνέβαινε εάν δεν υπήρχε αυτή η ισορροπία. Σε ένα άκρο, ένας αδύναμος μυς δεν θα μπορούσε να μετακινήσει ένα μεγάλο, δυνατό οστό. Στο αντίθετο άκρο του φάσματος, εάν ένας μυς ήταν πολύ πιο δυνατός από ένα κόκκαλο, θα το έσπαγε.

 

Σημαντικό Ζητούμενο: η Ισορροπία.

 

Το ανθρώπινο σώμα διατηρεί φυσικά τη σωστή ισορροπία. Καθώς οι μύες μας γίνονται πιο δυνατοί από την άσκηση, ισχυροποιούνται στα οστά. Όσο αναπτύσσονται και σκληραίνουν οι διάφορες μυϊκές ομάδες, τόσο περισσότερο το σώμα μας δυναμώνει τα οστά που τις υποστηρίζουν, αλλά και υποστηρίζονται από αυτές. Για το λόγο αυτό, ισχύει και το αντίστροφο. Εάν δεν ασκούμαστε, οι μύες μας εξασθενούν και η δύναμη που ασκούν στα οστά μειώνεται. Με τη σειρά τους, κατόπιν, αποδυναμώνονται και τα οστά. Έτσι, όταν κάνουμε προπόνηση δύναμης για να χτίσουμε τους μύες μας, δημιουργούμε παράλληλα ισχυρότερα οστά, ακόμα κι αν δεν είναι αυτός ο λόγος που ξεκινήσαμε αρχικά την προπόνηση με βάρη.

 

Μύες και Οστά: Η Επιστημονική Έρευνα.

 

Μια από τις σημαντικότερες έρευνες γύρω από το συγκεκριμένο θέμα ανακοινώθηκε το 2012 από τους Deere και Tobias και άλλαξε τα δεδομένα, σπάζοντας όλα τα κλισέ και τους μύθους γύρω από τη σχέση μυών και οστών. Η συγκεκριμένη έρευνα πυροδότησε τις εξελίξεις στην άσκηση, την υγεία και την ευεξία, οδηγώντας στην δημιουργία του όρου οστεογονική φόρτιση (που αποτελεί και τον πυρήνα της δημιουργίας της μεθόδου της OsteoStrong από τον dr. John Jaquish). Τι απέδειξε η συγκεκριμένη έρευνα; Πως, τελικά, τα φορτία που χρειαζόμαστε για να ενισχύσουμε για τα οστά και να προκαλέσουμε οστογέννεση (ειδικότερα για το ισχίο) ωφείλουν να είναι, το λιγότερο, 4,2 φορές πολλαπλάσια του σωματικού μας βάρους. Με άλλα λόγια, ένας άνθρωπος, προκειμένου να ενισχύσει τα οστά του, προκαλώντας οστεογέννεση, πρέπει να τους εφαρμόσει δύναμη, ίση ή μεγαλύτερη, κατά 4.2 φορές το βάρος του.

 

Το Συμπέρασμα στην Καθημερινότητα

 

Ένα σημαντικό μάθημα προκύπτει από αυτό: δεδομένου ότι η σύνδεση μυών-οστών παίζει τόσο σημαντικό ρόλο στην ενεργοποίηση της ενίσχυσης των οστών, αυτά τα οστά που φέρουν το φορτίο της άσκησης θα έχουν το μεγαλύτερο όφελος. Εάν κάνετε προπόνηση μόνο στο άνω μέρος του σώματος, για παράδειγμα, αυτό δεν κάνει πολλά για τα οστά στο κάτω μέρος του σώματός σας.

 

Η ομάδα της OsteoStrong Greece.

 


Smoothie με σοκολάτα, μπανάνα και φυστικοβούτυρο.

Ένα smoothie με σοκολάτα, μπανάνα και φυστικοβούτυρο (σ.σ. δες εδώ και μια παλαιότερη συνταγή για smoothie) μπορεί να σας αλλάξει τη διάθεση, αλλά και να ικανοποιήσει την επιθυμία σας για γλυκό με τον πιο υγιεινό τρόπο.   Συστατικά (για δυο μερίδες smoothie με σοκολάτα, μπανάνα και φυστικοβούτυρο). 3 μέτριες μπανάνες,…
Διαβάστε περισσότερα »

Άνοια: ποια η Σχέση της με την Οστεοπόρωση;

Μια νέα έρευνα που δημοσιεύτηκε στην Journal of Alzheimer’s Disease επικεντρώνεται στον συσχετισμό της οστεοπόρωσης με την άνοια. Περιπτώσεις που αυξάνουν τον κίνδυνο εμφάνισης Οστεοπόρωσης. Αν εσείς, ένας γονιός σας ή κάποιος μεγαλύτερος αγαπημένος, είστε 50 ετών ή μεγαλύτερος/η ίσως ανησυχείτε για την οστεοπόρωση που είναι μια από τις πιο…
Διαβάστε περισσότερα »