Διεύθυνση: Σώρου 3-5, Μαρούσι

Οστεοπόρωση ή γερά οστά σε κάθε ηλικία;

Αντιμέτωποι με την οστεοπόρωση, την πιο συχνή πάθηση των οστών, βρίσκονται τουλάχιστον μία στις τρεις γυναίκες και ένας στους πέντε άνδρες ηλικίας άνω των 50 χρόνων (και) στη χώρα μας. Ωστόσο σήμερα, Παγκόσμια Ημέρα Οστεοπόρωσης, όλοι όσοι ταλαιπωρούνται ή απειλούνται από τη νόσο έχουν λόγο να τη… γιορτάζουν διότι η θεραπευτική φαρέτρα για την ασθένεια έχει εμπλουτιστεί με νέες μεθόδους.

Οστεοπόρωση: γένους θηλυκού;

Για τους περισσότερους θεωρείται νόσημα γένους θηλυκού καθώς εκδηλώνεται κυρίως μετά την εμμηνόπαυση, ωστόσο πλέον οι ειδικοί γνωρίζουν ότι υπάρχει η οστεοπόρωση που αφορά και τους άνδρες από την ηλικία των 65 χρόνων και άνω, όπως και η δευτεροπαθής οστεοπόρωση που κυρίως στις νεότερες ηλικίες σχετίζεται είτε με παθολογικά προβλήματα είτε με τη λήψη φαρμάκων.

Η ασθένεια έχει δύο χαρακτηριστικά: χαμηλή οστική μάζα, δηλαδή λιγότερη ποσότητα οστού στον οργανισμό, και διαταραχή της μικροαρχιτεκτονικής δομής των οστών με αποτέλεσμα τη μείωση της αντοχής τους και τον αυξημένο κίνδυνο κατάγματος. Αποκαλείται και «σιωπηλή πάθηση» διότι δεν δίνει συμπτώματα για χρόνια, μέχρι να εκδηλωθεί το πρώτο της σύμπτωμα, το κάταγμα. Αλλα σημάδια που δίνει ο οργανισμός μπορεί να είναι πόνος στα οστά, αστάθεια, απώλεια ύψους, αλλά και «καμπούρα», «σκέβρωμα». Η διάγνωση της οστεοπόρωσης γίνεται με τη μέτρηση της οστικής πυκνότητας, αλλά και με αιματολογικές, βιοχημικές και ορμονικές εξετάσεις.

Αυτά συγκαταλέγονται στα δύσκολα, τα πιο βαριά στοιχεία που αφορούν τη νόσο. Διότι υπάρχουν και τα θετικά στοιχεία που αφορούν στην πρόληψη αλλά και την αντιμετώπισή της. Σήμερα οι επιστήμονες γνωρίζουν πολλά και για την πρόληψη και για την αντιμετώπισή της, καθώς έχει καταρριφθεί πλέον ένα δεδομένο που ακολουθούσε για πολλά χρόνια την οστεοπόρωση: ότι δεν προλαμβάνεται και δεν μπορεί να αναστραφεί.

Τα όπλα της πρόληψης είναι… παλιά και δοκιμασμένα: καλή διατροφή, με έμφαση στα γαλακτοκομικά, που είναι η κύρια πηγή του απαραίτητου για τον οργανισμό ασβεστίου, σωματική άσκηση και αποφυγή αλκοόλ και καπνίσματος.

Η καινοτομία που δυναμώνει τα οστά

Μετά τη διάγνωση, αλλά και για την πρόληψη της οστεοπόρωσης υπάρχουν πρωτοποριακές μέθοδοι που μπορεί να ακολουθηθούν. Το πρωτόκολλο σωματικής ενδυνάμωσης που εφηύρε ο Αμερικανός μηχανικός Βιοϊατρικής dr. John Janquish, βασιζόμενος στον περίφημο νόμο της οστεογονικής φόρτισης ή νόμο του Wolff, από το όνομα του Γερμανού γιατρού Julius Wolff, αποτελεί μια επιστημονική καινοτομία σε ό,τι αφορά την οστεοπόρωση.

Ο Γερμανός γιατρός το 1892 υποστήριξε πως τα οστά προσαρμόζονται στη φόρτιση-πίεση που τους ασκείται. Εάν η φόρτιση-πίεση στα οστά αυξηθεί, τότε τα οστά αυτoαναπλάθονται, έτσι ώστε με το πέρασμα του χρόνου να γίνονται δυνατότερα για να αντιμετωπίσουν την αυξημένη φόρτιση-πίεση. Σε συνθήκες υψηλότερης πίεσης, η οστική πυκνότητα αυξάνεται και τα οστά δυναμώνουν. Ποια είναι η καινοτομία του Αμερικανού ειδικού, ο οποίος, σημειωτέον, είχε ως κίνητρο τη θεραπεία της μητέρας του; Οτι εστίασε στην ενίσχυση του βασικού δομικού στοιχείου του ανθρώπινου σώματος, του σκελετού. Για την ακρίβεια, δημιούργησε ένα σύστημα τεσσάρων ρομποτικών μηχανημάτων φυσικής ενδυνάμωσης των οστών και των μυών του σώματος, το Spectrum. Αξιοποίησε ευρήματα μελετών όπως των Deere & Tobias (2012), που κατέδειξαν ότι το ελάχιστο φορτίο που πρέπει να δεχτεί το οστό στην περιοχή του ισχίου ώστε να υπάρξει οστεογένεση είναι 4,2 φορές το σωματικό βάρος κάθε ατόμου. Αλλά και άλλες κλινικές συγκριτικές μελέτες έδειξαν πως μέσα σε 12 μήνες μπορεί να επιτευχθεί αύξηση οστικής πυκνότητας από 4% έως 12% χωρίς φαρμακευτική αγωγή. Οι μελέτες συνεχίζονται με μετεμμηνοπαυσιακές γυναίκες, με τα μέχρι τώρα δεδομένα να δείχνουν ότι πέτυχαν αύξηση οστικής πυκνότητας έως και 14,7%.

Η μέθοδος OsteoStrong καταπολεμά την οστεοπόρωση – και όχι μόνο.

Οι συνεδρίες της Osteostrong γίνονται μία φορά την εβδομάδα και δεν διαρκούν περισσότερο από 10 λεπτά συνολικά και στα 4 μηχανήματα – ο συνολικός καθαρός χρόνος ώθησης ή έλξης σε κάθε μηχάνημα δεν υπερβαίνει τα 60 δευτερόλεπτα σε εβδομαδιαία βάση. Η διαδικασία δεν απαιτεί προετοιμασία και δεν είναι επίπονη, ενώ επιβλέπεται από ειδικά εκπαιδευμένο προσωπικό. Η μέθοδος στοχεύει στη ρίζα της οστεοπόρωσης, αλλά και σε ανθρώπους κάθε ηλικίας που θέλουν να βελτιώσουν τη φυσική τους κατάσταση,να αυξήσουν τη δύναμη και την ενέργειά τους, να βελτιώσουν την ισορροπία τους, να εξαλείψουν τους πόνους στους συνδέσμους και στις αρθρώσεις, στη μέση και στην πλάτη. Ενδείκνυται για ασθενείς με σακχαρώδη διαβήτη, καθώς διαπιστώθηκε με τη μέθοδο μείωση των επιπέδων της γλυκοζυλιωμένης αιμοσφαιρίνης (HbA1C) στο αίμα. Τέλος, απευθύνεται σε αθλητές που θέλουν να βελτιώσουν τις επιδόσεις τους.

Παναγιώτα Καρλατήρα – πρώτη δημοσίευση: περιοδικό GALA.

Βελτιώσεις σε τομείς όπως:

  • Καλύτερη ισορροπία
  • Μεγαλύτερη ευελιξία
  • Αύξηση μυοσκελετικής δύναμης
  • Βελτίωση φυσικής κατάστασης και αύξηση ενέργειας
  • Μείωση πιθανότητας κατάγματος
  • Εξάλειψη πόνων στους συνδέσμους και στις αρθρώσεις
  • Ανάσχεση ή/και αντιστροφή της οστεοπενίας και της οστεοπόρωσης
  • Μείωση των επιπέδων της γλυκοζυλιωμένης αιμοσφαιρίνης (HbA1C) στο αίμα (Διαβήτης Τύπου 2)

Smoothie με σοκολάτα, μπανάνα και φυστικοβούτυρο.

Ένα smoothie με σοκολάτα, μπανάνα και φυστικοβούτυρο (σ.σ. δες εδώ και μια παλαιότερη συνταγή για smoothie) μπορεί να σας αλλάξει τη διάθεση, αλλά και να ικανοποιήσει την επιθυμία σας για γλυκό με τον πιο υγιεινό τρόπο.   Συστατικά (για δυο μερίδες smoothie με σοκολάτα, μπανάνα και φυστικοβούτυρο). 3 μέτριες μπανάνες,…
Διαβάστε περισσότερα »

Άνοια: ποια η Σχέση της με την Οστεοπόρωση;

Μια νέα έρευνα που δημοσιεύτηκε στην Journal of Alzheimer’s Disease επικεντρώνεται στον συσχετισμό της οστεοπόρωσης με την άνοια. Περιπτώσεις που αυξάνουν τον κίνδυνο εμφάνισης Οστεοπόρωσης. Αν εσείς, ένας γονιός σας ή κάποιος μεγαλύτερος αγαπημένος, είστε 50 ετών ή μεγαλύτερος/η ίσως ανησυχείτε για την οστεοπόρωση που είναι μια από τις πιο…
Διαβάστε περισσότερα »