Διεύθυνση: Σώρου 3-5, Μαρούσι

Πρωτεΐνη Ορού Γάλακτος και Δεδομένα.

Η πρωτεΐνη είναι ένα βασικό συστατικό του αίματος, των οστών, των μυών, των νεύρων και των οργάνων, ακόμη και του ανοσοποιητικού συστήματος. Απαιτείται σχεδόν από κάθε μεγάλο σύστημα του σώματος. Καθ ‘όλη τη διάρκεια της ημέρας, ο ιστός του σώματος σας καταρρέει και πρέπει να επισκευαστεί ή να αντικατασταθεί. Για να επιτελέσει αυτό το σημαντικό έργο, το σώμα σας χρειάζεται μια σταθερή παροχή υψηλής ποιότητας πρωτεΐνης.

 

Συμπληρώματα Διατροφής με Πρωτεΐνη.

Μια ποιοτική πρωτεΐνη σε σκόνη παρέχει κάτι περισσότερο από απλή βασική πρωτεΐνη. Παρέχει επίσης μια άλλη κατηγορία βασικών μικροθρεπτικών συστατικών που ονομάζονται αμινοξέα, τα οποία δρουν ως δομικά στοιχεία πρωτεΐνης. Ονομάζονται απαραίτητα αμινοξέα επειδή το σώμα μας δεν μπορεί να τα κατασκευάσει, οπότε πρέπει να λαμβάνουμε επαρκή ποσότητα κάθε μέρα.

Η αποτυχία λήψης έστω και ενός από τα απαραίτητα αμινοξέα μπορεί να έχει σοβαρές επιπτώσεις στην υγεία. Ακριβώς όπως το σώμα σας θα ληστέψει μικροθρεπτικά συστατικά, όπως ασβέστιο από τα οστά σας, όταν δεν λαμβάνετε αρκετό μέσω της διατροφής σας, το σώμα σας θα αρχίσει επίσης να διαλύει τους μυς και άλλες πρωτεϊνικές δομές για να αποκτήσει τα αμινοξέα που χρειάζεται όταν δεν λαμβάνονται μέσω της διατροφής σας.

Και ακριβώς όπως οι υδατοδιαλυτές βιταμίνες, το σώμα δεν αποθηκεύει περίσσεια αμινοξέων για μελλοντική χρήση, οπότε πρέπει να τα λαμβάνετε όλα μέσω της τροφής ή συμπληρώματος κάθε μέρα.

 

Τα επιστημονικά αποδεδειγμένα οφέλη για την υγεία της πρωτεΐνης ορού γάλακτος: 

 

Σημαντική και βιώσιμη απώλεια βάρους

Μια μελέτη που δημοσιεύθηκε στο International Journal of Obesity έδειξε ότι τα πρωτεϊνικά shakes μπορούν να παράγουν με ασφάλεια σημαντική και βιώσιμη απώλεια βάρους και να βελτιώσουν τους παράγοντες κινδύνου ασθένειας που σχετίζονται με το βάρος.  Μία σχετική μελέτη διαπίστωσε ότι οι γυναίκες που αύξησαν την πρόσληψη πρωτεΐνης ορού γάλακτος έχασαν δύο φορές (2Χ) ) περισσότερο υποδόριο και σπλαχνικό λίπος από τις γυναίκες που παραλείπουν την πρωτεΐνη ορού γάλακτος.   

 

Μειώνει το άγχος και ενισχύει τη διάθεση

Τα επίπεδα της σεροτονίνης, γνωστής και ως ορμόνη της ευτυχίας, μειώνονται καθώς μεγαλώνουμε προκαλώντας κατάθλιψη. Αυξάνοντας τα επίπεδα της τρυπτοφάνης, που είναι η πρόδρομος ουσία της σεροτονίνης, αυξάνουμε τα επίπεδα της σεροτονίνης. Η τρυπτοφάνη, που την βρίσκουμε άφθονη  στην πρωτεΐνη ορού γάλακτος, έχει βρεθεί ότι ανακουφίζει την κατάθλιψη και το άγχος.

Ερευνητές στην Ολλανδία έθεσαν 58 άτομα σε στρεσογόνα τεστ και διαπίστωσαν ότι εκείνοι που κατανάλωναν πρωτεΐνη ορού γάλακτος παρουσίασαν λιγότερα συμπτώματα κατάθλιψης και φάνηκαν να είναι σε καλύτερη διάθεση από εκείνους που δεν το έκαναν.

 

Προστατεύει από την Γνωστική Εξασθένηση

Η κατανάλωση πρωτεΐνης παρέχει στο σώμα σας αμινοξέα, τα οποία χρησιμοποιούνται για να δημιουργήσουν τους νευροδιαβιβαστές του εγκεφάλου που τον βοηθούν να επικοινωνεί και να στέλνει σήματα στο σώμα σας. Είναι απαραίτητα για την υγεία του εγκεφάλου. Επιπλέον, η κατανάλωση πρωτεΐνης ορού γάλακτος είναι ο καλύτερος τρόπος για την αύξηση των επιπέδων γλουταθειόνης, η οποία έχει αποδειχθεί σε μελέτες για την προστασία από τις σχετιζόμενες με την ηλικία διαταραχές της νόσου, συμπεριλαμβανομένων των Αλτσχάιμερ και Άνοια. 

 

Μειώνει τον κίνδυνο καρδιαγγειακών παθήσεων

Υπάρχουν δύο παράγοντες που συμβάλλουν σε μεγάλο βαθμό στην καρδιαγγειακή νόσο που είναι η κύρια αιτία θανάτου –  η υψηλή αρτηριακή πίεση και η αυξημένη LDL. Η έρευνα δείχνει ότι τα πεπτίδια που βρίσκουμε στην πρωτεΐνη ορού γάλακτος βελτιώνουν και τους δύο αυτούς παράγοντες. Η αρτηριακή πίεση διαμορφώνεται λόγω της οπιοειδής δραστηριότητας κάποιων πεπτιδίων που βρίσκουμε στον ορό γάλακτος συμπεριλαμβανομένης της α-λακταλβουμίνης και της β-λακτοσφαιρίνης. Σε αντίθεση με την πρωτεΐνη καζεΐνης, η οποία μπορεί να αυξήσει τη χοληστερόλη, η πρωτεΐνη ορού γάλακτος έχει το αντίθετο αποτέλεσμα μειώνοντας την χοληστερίνη LDL μέσω της μείωσης της VLCL (χοληστερόλη πολύ χαμηλής πυκνότητας) – ο τύπος της χοληστερόλης που  η σύγχρονη επιστήμη πλέον συνδέει με καρδιαγγειακές παθήσεις.

 

Μειώνει τον κίνδυνο διαβήτη τύπου II

Οι ερευνητές διαπίστωσαν ότι η προσθήκη συμπληρώματος πρωτεΐνης ορού γάλακτος στην καθημερινή διατροφή αυξάνει το μεταβολικό ρυθμό και βελτιώνει την ανοχή στη γλυκόζη και την ευαισθησία στην ινσουλίνη σε σύγκριση με μια δίαιτα ισοδύναμων θερμίδων χωρίς την προσθήκη πρωτεΐνης ορού γάλακτος. Επιπλέον, τα άτομα που έλαβαν 5 ή 30 γραμμάρια πρωτεΐνης ορού γάλακτος μείωσαν σημαντικά τα επίπεδα γλυκόζης στο αίμα τους – ακόμη και σε άτομα με σοβαρή αντίσταση στην ινσουλίνη – χωρίς να επηρεαστεί ο ρυθμός της έκκρισης της ινσουλίνης. [12] [13]

 

Μειώνει την πρόσληψη τροφής και αυξάνει τον κορεσμό

Το 2013, οι επιστήμονες κατέληξαν στο συμπέρασμα ότι ο ορός γάλακτος θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί ως θεραπευτική αγωγή για την παχυσαρκία. Διαπίστωσαν ότι η πρωτεΐνη ορού γάλακτος προκάλεσε την απελευθέρωση βιοδραστικών πεπτιδίων και αμινοξέων κατά τη διάρκεια της πέψης που ενίσχυσε την απελευθέρωση αρκετών ορμονών, οδηγώντας σε μειωμένη πρόσληψη τροφής και αυξημένο κορεσμό. Επιπλέον, Αυστραλοί ερευνητές διαπίστωσαν ότι η πρωτεΐνη ορού γάλακτος μείωσε τη γκρελίνη (μια ορμόνη που λέει στον εγκέφαλό σας ότι πεινάτε) περισσότερο από οποιοδήποτε άλλο ποτό, διατηρώντας την πείνα σε καταστολή έως και 4 ώρες.

 

Αυξάνει την μυϊκή μάζα σώματος κατά την απώλεια βάρους

 Η πρωτεΐνη ορού γάλακτος είναι μια εξαιρετική πηγή αμινοξέων διακλαδισμένης αλυσίδας, τα οποία διαδραματίζουν ουσιαστικό ρόλο στην υποστήριξη της μυϊκής μάζας, ειδικά καθώς μεγαλώνουμε. Σε μια δοκιμή, μια δίαιτα με υψηλή περιεκτικότητα σε λευκίνη, την οποία την βρίσκουμε στην πρωτεΐνη ορού γάλακτος, επέτρεψε σε διαιτολόγους όλων των ηλικιών να χάσουν σχεδόν 7 κιλά περισσότερο βάρος (ενώ εξοικονομούσαν άπαχο μυϊκό ιστό) από άτομα που ακολουθούν δίαιτα με υψηλή περιεκτικότητα σε υδατάνθρακες και ισοδύναμες θερμίδες.

 

Ενισχύει τα ευεργετικά βακτήρια του εντέρου

 Τα μειωμένα επίπεδα αντιοξειδωτικών σχετίζονται με την IBD (φλεγμονώδης νόσος του εντέρου). Η γλουταθειόνη στον ορό γάλακτος λειτουργεί ως ένα εξαιρετικά αντιοξειδωτικό που προστατεύει τον ιστό από φλεγμονώδεις βλάβες.  Οι ερευνητές πιστεύουν ότι η α-γαλακτοαλβουμίνη του ορού γάλακτος μπορεί να βοηθήσει στην πρόληψη του γαστρικού τραυματισμού, των ελκών και άλλων γαστρεντερικών παθολογιών, ακόμη και εκείνων που προκαλούνται από το αλκοόλ και το στρες – αποφεύγοντας την ανάγκη για δυνητικά επιβλαβή φάρμακα κατά του έλκους.

 

Αναστέλλει την ανάπτυξη καρκινικών κυττάρων

 Λόγω των υψηλών επιπέδων κυστεΐνης και γ-γλουταμυλοκυστεΐνης –που και οι δύο χρησιμοποιούνται για τη σύνθεση της γλουταθειόνης- η πρωτεΐνη ορού γάλακτος έχει τη μοναδική ικανότητα αποτοξίνωσης των καρκινογόνων και εξασφαλίζει ένα ισχυρό, υγιές ανοσοποιητικό σύστημα.  Επίσης, η λακτοφερίνη που βρέθηκε στον ορό γάλακτος αποδεικνύεται ότι μειώνει το σχηματισμό των ελεύθερων ριζών, αποτρέποντας τη βλάβη των κυττάρων και σταματώντας τον καρκίνο.

 

Μειώνει την απώλεια μυών που σχετίζεται με την ηλικία (Σαρκοπενία) 

Είτε αγωνίζεστε σε  τριάθλο είτε απλά περπατάτε, μελέτες δείχνουν ότι απλά δεν παίρνετε αρκετή πρωτεΐνη – ειδικά αν είστε άνω των 50 ετών. Οι ερευνητές διαπίστωσαν ότι τα άτομα που έτρωγαν την περισσότερη πρωτεΐνη ήταν καλύτερα στο να χτίσουν μυς. Συγκεκριμένα, όσοι έτρωγαν διπλάσια ποσότητα πρωτεΐνης από αυτήν που προτείνετε, αύξησαν τα ποσοστά σύνθεσης μυϊκής πρωτεΐνης (η διαδικασία με την οποία τα κύτταρα χρησιμοποιούν πρωτεΐνη για την οικοδόμηση μυών) και βελτίωσαν την καθαρή ισορροπία της πρωτεΐνης (η διαφορά μεταξύ σύνθεσης μυϊκής πρωτεΐνης και διάσπασης πρωτεΐνης). Αυτό καταπολεμά μια διαδικασία που ονομάζεται σαρκοπενία, η οποία είναι μια σταδιακή απώλεια μυϊκής μάζας καθώς μεγαλώνουμε. Η σαρκοπενία έχει θεωρηθεί ότι προκαλεί πλήθος προβλημάτων υγείας, όπως αντίσταση στην ινσουλίνη, χαμηλή οστική πυκνότητα, πτώσεις και κατάγματα. Έτσι, η προσθήκη επιπλέον πρωτεΐνης στη διατροφή σας, ειδικά αν είστε άνω των 50 ετών, μπορεί πραγματικά να είναι σωτηρία για την υγεία.

 

Επιμέλεια: η ομάδα της OsteoStrong Greece.

 

 

 

 


Κολοκύθα: γιατί τη χρειάζονται τα οστά μας;

Αυτή την εποχή του χρόνου θα τη βρείτε στα περισσότερα μανάβικα, αλλά και στα super market: ο λόγος φυσικά για την κολοκύθα. Σήμερα, θα αναπτύξουμε λίγο περισσότερο τις ευεργεσίες της κολοκύθας, ιδιαίτερα προς την κατεύθυνση της υγείας των οστών μας.   Όλα σχετικά με την κολοκύθα. Η καταγωγή της κολοκύθας…
Διαβάστε περισσότερα »

Άσκηση και υγεία των οστών για Survivors του Καρκίνου.

Σήκω και «κουνήσου». Γνωρίζουμε, πια, όλοι ότι κάνει καλό, τόσο στην πνευματική, όσο και στη σωματική υγεία. Για την ακρίβεια, έρευνες δείχνουν ότι, ακόμα και μέτριας έντασης άσκηση, όχι απλά μειώνει τον κίνδυνο εμφάνισης καρκίνου και άλλων χρόνιων ασθενειών όπως καρδιαγγειακά νοσήματα και διαβήτη, αλλά μπορεί να βοηθήσει να επιβιώσουμε…
Διαβάστε περισσότερα »