Διεύθυνση: Σώρου 3-5, Μαρούσι

Άσκηση και υγεία των οστών για Survivors του Καρκίνου.

Σήκω και «κουνήσου». Γνωρίζουμε, πια, όλοι ότι κάνει καλό, τόσο στην πνευματική, όσο και στη σωματική υγεία. Για την ακρίβεια, έρευνες δείχνουν ότι, ακόμα και μέτριας έντασης άσκηση, όχι απλά μειώνει τον κίνδυνο εμφάνισης καρκίνου και άλλων χρόνιων ασθενειών όπως καρδιαγγειακά νοσήματα και διαβήτη, αλλά μπορεί να βοηθήσει να επιβιώσουμε περισσότερο μετά από την ίδια την ασθένεια.

Η άσκηση είναι πολύ σημαντική για την υγεία των οστών, ειδικά μετά τη θεραπεία του καρκίνου, καθώς τα οιστρογονοκατασταλτικά που περιέχει μπορούν να έχουν αρνητική επίδραση στα οστά του ασθενή.

 

ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΑΣΘΕΝΕΙΑ

Αν κατάφερες να περάσεις από τα στάδια της διάγνωσης και της θεραπείας, πιθανότατα θα θες να κάνεις ό,τι περνάει από το χέρι σου προκειμένου να διασφαλίσεις ότι ο καρκίνος δεν θα επιστρέψει ποτέ. Πολλοί ασθενείς αλλάζουν ολοκληρωτικά τον τρόπο ζωής τους προκειμένου να μεγιστοποιήσουν τη μακροχρόνια υγεία τους, βελτιώνοντας τις διατροφικές τους συνήθειες, σταματώντας την κατανάλωση ζάχαρης και αναζητώντας νέες ρουτίνες άσκησης.

Κάθε στιγμή είναι μια καλή στιγμή να φτιάξεις τη φυσική σου κατάσταση, αλλά κάν’ το δίχως βιασύνη μετά τη θεραπεία σου και, βέβαια, πάντοτε σε συνεννόηση με το γιατρό σου.

 

Η ΑΣΚΗΣΗ ΚΑΙ Η ΔΙΚΗ ΜΟΥ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ

Μετά το δικό μου χειρουργείο για τον καρκίνο, ήμουν διστακτική απέναντι στην κίνηση, φοβόμουν μην ανοίξω τα ράμματα και ανησυχούσα ότι θα έχω περιορισμένη δυνατότητα δραστηριοποίησης στο πάνω μέρος του σώματός μου. Ξεκίνησα αργά και απαλά τη μετά-καρκίνον σωματική μου δραστηριότητα. Πολύ σύντομα, οι ουλές μου αφομοιώθηκαν, τα χέρια μου μπορούσαν να κινηθούν και είχα αποκτήσει την παλιά κινητική μου δυνατότητα.

Όταν είσαι έτοιμος/η να ασκηθείς μετά το χειρουργείο, βρες έναν εξειδικευμένο προπονητή με εμπειρία στους ασθενείς με καρκίνο που να γνωρίζει τον τρόπο βελτίωσης της υγείας των οστών και την αποφυγή του λεμφωοιδήματος (το πρήξιμο και την κατακράτηση υγρών που είναι συνηθισμένα για τις γυναίκες που ανακάμπτουν μετά το χειρουργείο για καρκίνο του μαστού.

 

Έχε αυτά τα δεδομένα κατά νου:

ΓΕΝΙΚΕΣ ΣΥΣΤΑΣΕΙΣ

Ξεκίνα την άσκηση σύντομα και φρόντισε την υγεία σου.

Υιοθέτησε ένα 30λεπτο πρόγραμμα γυμναστικής τουλάχιστον 3 φορές την εβδομάδα. Πρόσθεσε σε αυτό ήπια άσκηση με βάρη 2 φορές την εβδομάδα, αν είναι δυνατόν.

Ο διεθνής Οργανισμός Υγείας συνιστά και αεροβική άσκηση και άσκηση με αντιστάσεις για πρόληψη απώλειας οστικής πυκνότητας.

 

ΞΕΚΙΝΑ ΑΡΓΑ

Μπορεί να χρειαστεί χρόνος για να επιστρέψεις στη ρουτίνα σου (αν είχες μία), οπότε μην είσαι αυστηρή με τον εαυτό σου. Αν δεν μπορείς να βρεις 30 συνεχόμενα λεπτά, κάνε την άσκησή σου σε μικρότερα «κομμάτια» των 10 ή 15 λεπτών. «Κλέψε» δραστηριότητα κατά τη διάρκεια της μέρας σου.

Κάνε διατάσεις κατά τη διάρκεια των διαφημίσεων την ώρα που βλέπεις τηλεόραση. Περπάτα στο σπίτι καθώς μιλάς στο τηλέφωνο. Χρησιμοποίησε τις σκάλες αντί για το ασανσέρ. Θυμήσου να συμπεριλάβεις και αεροβική άσκηση και αντιστάσεις και προπόνηση με βάρη.

 

ΘΕΣΕ ΣΤΟΧΟΥΣ ΣΤΗΝ ΑΣΚΗΣΗ

Κάνε καταγραφή της ανόδου του επιπέδου της άσκησης με ένα ανιχνευτή κίνησης ή ένα smart watch. Καθώς θα βλέπεις, π.χ., πόσα βήματα κάνεις την ημέρα, θα παρακινηθείς να κάνεις περισσότερα. Μη νιώθεις άσχημα αν πρέπει να κάνεις ένα διάλειμμα για θεραπεία ή κούραση, συνέχισε απλά όποτε νιώσεις έτοιμη ξανά.

 

ΘΡΕΨΟΥ ΥΓΙΕΙΝΑ

Η σωστή διατροφή βαδίζει χέρι – χέρι με ένα πρόγραμμα άσκησης. Η σωστή διατροφή είναι ένας ακόμα τρόπος να αυξήσεις την οστική σου πυκνότητα και να μείνεις μακριά από περιττά κιλά που μπορεί να είναι και παρενέργειες από τα φάρμακα. Πρόσθεσε ασβέστιο από τροφές όπως: kale, tofu, γιαούρτι και σπόρους chia. Η παντελής αποχή από το αλκοόλ είναι επίσης συνιστώμενη σε ασθενείς του καρκίνου.

 

ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΗ ΥΓΕΙΑ

Η άσκηση μπορεί να κάνει μεγάλη διαφορά στην συμπεριφορά μετά τον καρκίνο, χαλαρώνοντας συναισθήματα φόβου, άγχους και κατάθλιψης. Η καλή φυσική κατάσταση και η υγεία των οστών είναι ένας πολύ καλός τρόπος να ανακτήσεις τον έλεγχο της κατάστασης όταν νιώθεις ανεξέλεγκτη. Θα σου δώσει περισσότερη ενέργεια και μια θετική θεώρηση της ζωής καθώς θα επανέρχεσαι στην κανονικότητα.

 

Bethany Kandel

Δημοσιογράφος από τη Νέα Υόρκη, ειδική σε θέματα υγείας με εξειδίκευση στον καρκίνο του μαστού. Η ίδια ξεπέρασε τον καρκίνο σε ηλικία 13 ετών.

 

 

 


Βιταμίνες D και Β12 κατά της οστεοπόρωσης.

Η υγεία των οστών μας και η πρόληψη της οστεοπόρωσης είναι πολύ σημαντική, όπως επισημαίνει πληθώρα επιστημονικών ερευνών που κάνουν την εμφάνισή τους με ολοένα και αυξανόμενη συχνότητα. Η οστεοπενία και η οστεοπόρωση (δυο όψεις του ίδιου νομίσματος) απειλούν την υγεία των οστών μας. Υπάρχουν, ευτυχώς, κάποιες βιταμίνες που ενισχύουν…
Διαβάστε περισσότερα »

Αυχενικό σύνδρομο από τα αμέτρητα virtual calls?

Περνάτε αμέτρητες ώρες μπροστά από την οθόνη και πονάει η πλάτη σας; Διαβάστε πως μπορεί το "αυχενικό σύνδρομο" να προκαλέσει πόνους στην σπονδυλική στήλη, κεφαλαλγία και άλλα. Υπάρχει ένας ακόμα λόγος για να αναρωτηθούμε για τον εθισμό μας  στην οθόνη του κινητού μας. Το λεγόμενο "αυχενικό σύνδρομο" είναι ένα φαινόμενο…
Διαβάστε περισσότερα »