Διεύθυνση: Σώρου 3-5, Μαρούσι

Οστά: το Μυστικό της Μακροζωίας.

Γνωρίζουμε ότι τα οστά επικοινωνούν συμμετέχοντας σε ένα δίκτυο σημάτων με τα άλλα όργανα παράγοντας δικές τους ορμόνες και πρωτεΐνες που κυκλοφορούν στο αίμα. Υπάρχει μεγάλη συζήτηση για την πιθανότητα συμπλήρωσης της οστεοκαλσίνης, μιας εκ των βασικών ορμονών που παράγουν τα οστά. Αυτό θα μπορούσε και δεν θα μπορούσε να είναι εφαρμόσιμο.

Αυτό που σήμερα είναι γνωστό σε όλους μας και εφαρμόσιμο είναι ότι η άσκηση μπορεί να μας βοηθήσει να διατηρήσουμε την οστική μας πυκνότητα. Ειδικά η άσκηση προσαρμοστικής έντασης που εφαρμόζει έντονο φορτίο στο σκελετικό μας σύστημα.

Αυτό το πρόσφατο άρθρο «Μήπως το κλειδί της αντιγήρανσης βρίσκεται στα οστά;» που δημοσιεύτηκε στον Guardian αξίζει την προσοχή σας, καθώς αναφέρεται στην έρευνα που επιβεβαιώνει τις πρώιμες σκέψεις μας: τα οστά είναι πολλά περισσότερα από ένα σκελετικό σύστημα, είναι ταυτοχρόνως αλληλεπιδραστικά και γενετήσια ορμονών.

 

Τι ανακαλύπτουν οι επιστήμονες;

«Η άποψη ότι τα οστά είναι ένα απλό όργανο ξεχωριστό από κάθε άλλο σαν ιστός αποτελούμενος από μέταλλα και ότι δεν επικοινωνούν – αυτό άλλαξε» λέει ο Thomas Clemens, καθηγητής ορθοπεδικός χειρουργός στο Κέντρο για τη ΜυοΣκελετική Έρευνα Johns Hopkins.

«Καταλήξανε στην άποψη ότι τα οστά εμπλέκονται στην επικοινωνία με άλλους ιστούς στο σώμα που στην πραγματικότητα δεν είχαν ερευνηθεί ούτε είχαν γίνει αντιληπτοί στο παρελθόν».

«Η διαπίστωση ότι τα οστά μπορούν να παράγουν ορμόνες που επηρεάζουν το μεταβολισμό ή το συκώτι είναι σοκαριστική», λέει ο Ferron. «Οι άνθρωποι δεν το περίμεναν αυτό. Αλλά διάφοροι επιστήμονες χρησιμοποίησαν τα αποτελέσματα και ανακάλυψαν κι άλλες καινούργιες ορμόνες που παράγονται από τα οστά. Αυτό άνοιξε ένα ολοκαίνουργιο πεδίο στην έρευνα των οστών».

 

Βασικές Μέθοδοι για Υγιή Οστά.

Η οστική πυκνότητα μπορεί να αυξηθεί μεταξύ άλλων με την άρση βαρών που είναι κάτι που συνίσταται για όλους, ειδικά για τις γυναίκες. Κυρίες μου, κατανοώ τις φοβίες σας, αλλά αν δεν σηκώνετε βάρη 8 ώρες την ημέρα και δεν χρησιμοποιείτε στεροειδή, δεν πρόκειται να γίνετε σαν τις διαγωνιζόμενες στα φεστιβάλ body building – μην ανησυχείτε. Δεν είναι δυνατόν.

Ένα από τα πιο ευχάριστα και εκπληκτικά biohacks που ανακαλύψαμε είναι το Spectrum της OsteoStrong. Η συγκεκριμένη έξυπνη μέθοδος επιτρέπει την φόρτιση του μυοσκελετικού για πολύ σύντομες στιγμές έντασης που ενεργοποιούν την οστεογονική φόρτιση. Ήμουν λιγάκι σκεπτικός για αυτή μέχρι που τη δοκίμασα ο ίδιος.

Αν δεν έχετε την ικανότητα να σηκώνετε βάρη ή να φορτίζετε το μυοσκελετικό σας, αυτή η μέθοδος μπορεί να αξίζει τον κόπο σας και μια δοκιμή.

 

Πρώτη δημοσίευση: AGEIST.

Επιμέλεια: η ομάδα της OsteoStrong Greece.

 


Smoothie με σοκολάτα, μπανάνα και φυστικοβούτυρο.

Ένα smoothie με σοκολάτα, μπανάνα και φυστικοβούτυρο (σ.σ. δες εδώ και μια παλαιότερη συνταγή για smoothie) μπορεί να σας αλλάξει τη διάθεση, αλλά και να ικανοποιήσει την επιθυμία σας για γλυκό με τον πιο υγιεινό τρόπο.   Συστατικά (για δυο μερίδες smoothie με σοκολάτα, μπανάνα και φυστικοβούτυρο). 3 μέτριες μπανάνες,…
Διαβάστε περισσότερα »

Άνοια: ποια η Σχέση της με την Οστεοπόρωση;

Μια νέα έρευνα που δημοσιεύτηκε στην Journal of Alzheimer’s Disease επικεντρώνεται στον συσχετισμό της οστεοπόρωσης με την άνοια. Περιπτώσεις που αυξάνουν τον κίνδυνο εμφάνισης Οστεοπόρωσης. Αν εσείς, ένας γονιός σας ή κάποιος μεγαλύτερος αγαπημένος, είστε 50 ετών ή μεγαλύτερος/η ίσως ανησυχείτε για την οστεοπόρωση που είναι μια από τις πιο…
Διαβάστε περισσότερα »